░ Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Szczecinie Inspektorat w Świnoujściu poszukuje kandydatów do pracy. Wymagane wykształcenie: średnie. Miejsce pracy: ZUS Inspektorat w Świnoujściu ul. Piastowska 63. Więcej informacji na stronie: www.zus.pl lub u Kierownika Inspektoratu pod nr telefonu 91-382-38-02 ░

POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Czwartek [01.11.2018, 11:26:06] • Warszawa

Seminarium V2G (relacja)

Seminarium V2G (relacja)

fot. Organizator

Eksperci z Polski i Europy dyskutowali w Warszawie na temat zintegrowania pojazdów elektrycznych z sieciami elektroenergetycznymi. Zamknięte seminarium Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych i Ambasady Brytyjskiej poświęcone było technologii Vehicle-to-Grid (V2G), która umożliwia dwukierunkowy przepływ energii pomiędzy pojazdem elektrycznym a siecią. Zapraszamy do zapoznania się z relacją z tego wydarzenia.

Seminarium otworzył oficjalnie Jonathan Knott, Ambasador Wielkiej Brytanii w Polsce.
- Wielka Brytania jest jednym ze światowych liderów w zakresie elektromobilności. Chcemy stworzyć system zielonej, niskoemisyjnej gospodarki, umożliwiającej dalszy rozwój naszego kraju – powiedział Jonathan Knott. - Obecnie znajdujemy się w pierwszej trójce Europy pod względem rejestracji samochodów elektrycznych. Jesteśmy otwarci na międzynarodową współpracę, bo bez tego nie osiągniemy naszych celów. Chcemy wierzyć, że to początek współpracy Wielkiej Brytanii i Polski w zakresie elektromobilności.

Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych przedstawił główne założenia koncepcji V2G. Zaznaczył, że jest to technologia, która może pomóc w rozwoju i podniesieniu innowacyjności polskiej gospodarki.

- Postęp technologiczny oraz przykłady kolejnych projektów pilotażowych coraz silniej wskazują na możliwości aplikacyjne dwukierunkowego transferu energii między pojazdem elektrycznym a siecią elektroenergetyczną. Technologia V2G znana jest od kilku lat, jednak obecnie, dzięki współpracy przedstawicieli biznesu, nauki i polityki, podjęto dyskusje dotyczące możliwości wykorzystania jej potencjału w procesie budowy inteligentnej sieci i inteligentnego miasta - powiedział Maciej Mazur z PSPA.

James Morgan, Policy Advisor, Energy Team, Office for Low Emission Vehicles (OLEV), zaprezentował brytyjskie doświadczenia dotyczące wsparcia programów w zakresie pojazdów elektrycznych. Plany rządu w Londynie zakładają, że dzięki odpowiedniej strategii rozwoju i rozbudowanym programom wsparcia, w 2030 r. od 50 do 70 proc. nowych samochodów osobowych i 40 proc. vanów sprzedawanych w Wielkiej Brytanii będą stanowić modele ultra-niskoemisyjne.

- Realizacja naszych celów będzie możliwa, zarówno dzięki programom wsparcia nabywców EV, jak i subsydiom nakierowanym na rozbudowę infrastruktury ładowania – mówił James Morgan.

Dr Marco Landi, Innovation Lead Vehicle-to-Grid & EV Charging z Innovate UK, wytłumaczył, dlaczego Wielka Brytania inwestuje w rozwój technologii V2G.

- Rozwój elektromobilności i związany z nim wzrost zapotrzebowania na energię będzie stanowił duże wyzwanie. Pojazdy elektryczne powinny być traktowane nie tylko jako potencjalne obciążenie sieci, ale również szansa na wsparcie i ulepszenie jej funkcjonowania. Aby tak się stało, konieczne jest wdrożenie odpowiednich rozwiązań.

Dzięki nim system elektroenergetyczny może stać się bardziej niezawodny, zaś wykorzystanie odnawialnych źródeł energii ulegnie zwiększeniu - powiedział dr Marco Landi.

Jako następny przemawiał Keith Budden, dyrektor działu Business Development z organizacji Cenex. Jego prezentacja dotyczyła partnerstwa polsko-brytyjskiego w ramach projektu pilotażowego technologii V2G. Keith Budden wskazał, że aby wzmacniać współpracę z Wielką Brytanią w zakresie V2G należy ustalić jakie są potrzeby polskiego rynku, jakie są główne obszary biznesu, w których ta technologia może się przydać oraz jakie są optymalne możliwości rozwoju rynku.

- W procesie systemu tworzenia technologii V2G muszą uczestniczyć partnerzy ze wszystkich kluczowych sektorów, od dostawców energii po kierowców pojazdów elektrycznych. Konieczne jest stworzenie zintegrowanego systemu energetycznego – stwierdził Keith Budden.

Levante Reizer, Electric Vehicle Product Manager z Nissana powiedział:
- Aby zatrzymać postęp niekorzystnych zmian klimatycznych spowodowanych globalnym ociepleniem, musimy zredukować emisje CO2. W osiągnięciu tego celu może pomóc technologia V2G.

Obecnie, motoryzacja oparta na silnikach spalinowych jest energetycznie nieefektywna. Elektryczny ekosystem Nissana, oparty na technologii V2G, jest w stanie zmienić styl naszego życia.
Reizer przedstawił ponadto realizowane projekty Nissana w zakresie systemów dwukierunkowego przepływu energii.

Jacek Jaworski, Senior Manager, Resources Energy Team z Accenture, opisał uwarunkowania niezbędne do wdrożenia technologii V2G na szeroką skalę.

- Każde z nowo wdrażanych rozwiązań musi być atrakcyjne dla potencjalnego odbiorcy. Technologia V2G może przyspieszyć rozwój rynku samochodów elektrycznych, który i tak jest nieunikniony.

Ponadto V2G dysponuje potencjałem by przyciągnąć do elektromobilności większą liczbę konsumentów. Konieczne jest przekonanie ludzi, że V2G przyniesie korzyści zarówno im, jak i systemowi elektroenergetycznemu – mówił Jacek Jaworski.

Jacek Misiejuk, Dyrektor zarządzający z Enel X mówił o możliwościach rozwoju usług DSR (demand response) w Polsce z uwzględnieniem wykorzystania stacji ładowania pojazdów elektrycznych. W ramach usług DSR odbiorcy mogą zarabiać na pomocy w stabilizacji systemu elektroenergetycznego.

- To przyszłościowe usługi zwłaszcza w kontekście technologii V2G. Już w przyszłym roku ceny na rynku bilansującym znacząco wzrosną, pojawi się tu miejsce dla optymalizacji poboru energii.

Ładowarki enel mają możliwość integracji zarówno z systemami fotowoltaicznymi, jak i usługami DSR. Największy potencjał optymalizacji V2G to „szybkie” rezerwy mocy. Im więcej źródeł odnawialnych, tym więcej tych rezerw będzie potrzebnych – mówił Jacek Misiejuk.

Dawid Kmiecik z firmy Nexity, omówił rolę narzędzi IoT (Internet of things – internet rzeczy) w rozwoju technologii V2G.
- Znajdujemy się w dobie przemian związanych z rynkiem energii. Jednym z wyzwań jest optymalizacja rozporoszonych źródeł energii.

W zakresie V2G na terenie Polski musimy się zmierzyć m.in. z kwestią odpowiedniego dostosowania regulacji prawnych. Uporanie się z tym wyzwaniem wymaga jeszcze czasu, za to już dziś, jako Nexity, możemy dostarczyć rozwiązania umożliwiające monitorowanie procesu przepływu energii w zakresie technologii V2G oraz odpowiednich rozliczeń – stwierdził Dawid Kmiecik.

Seminarium poprzedziła prezentacja Raportu „V2G. Pojazdy elektryczne jako element sieci elektroenergetycznych”, który PSPA przygotowało we współpracy z Ambasadą Brytyjską w Warszawie.

Opracowanie dostępne jest na stronie pspa.com.pl. W pierwszej części przedstawiono istotę koncepcji V2G. Zaprezentowano potencjał mobilnych magazynów energii elektrycznej oraz wskazano główne elementy architektury elektroenergetycznej, niezbędne dla upowszechnienia usługi. Scenariusz dwukierunkowej współpracy pojazdów elektrycznych z siecią pozwolił także wskazać najważniejsze mechanizmy tworzące wartość dodaną dla poszczególnych uczestników zaangażowanych w rozwój tej technologii. Część druga poświęcona jest prezentacji dotychczasowych osiągnięć w rozwoju V2G. Przedstawiono wybrane etapy ewolucji systemu oraz wskazano koncerny motoryzacyjne, elektroenergetyczne i telekomunikacyjne, które można uznać za światowych liderów w jego upowszechnianiu. Opisano realizowane obecnie projekty pilotażowe i wdrożeniowe w wybranych państwach Europy, zwracając uwagę na budowanie postawy otwartości i wzmacnianie powiązań z podmiotami sektora prywatnego i publicznego na rzecz wydłużania i poszerzania łańcuchów wartości technologii V2G. Za wzorcowy przykład dobrych praktyk, obrazujących wsparcie dla wdrożenia V2G, uznano zaangażowanie rządu Wielkiej Brytanii. Partnerem raportu są firmy Nissan i Nexity.


komentarzy: 0, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
■ WOJSKO: Wczoraj, 19 marca, w godzinach wieczornych były przeprowadzane zajęcia taktyczne w lesie na terenie obiektu wojskowego Karsibór. Podczas zajęć stosowano środki pozoracji. Użyte zostały świece dymne, które generują dym nietoksyczny i nieszkodliwy, a ich użycie nie stanowi zagrożenia dla zdrowia. Ćwiczenia tego typu prowadzone są cyklicznie, kilka razy w ciągu roku. Wzięło w nich udział ponad dwudziestu żołnierzy. Żaden z nich nie zgłaszał po zajęciach problemów ani dolegliwości - tłumaczy kmdr ppor. Grzegorz Lewandowski Rzecznik Prasowy 8. Flotylla Obrony Wybrzeża ■ Prom Karsibór uciekł z przeprawy! Nad wodą unosił się trujący opar! Zobacz film! ■ Niemiecki wymiar sprawiedliwości łaskawy dla sprawców napadu na taksówkarza ze Świnoujścia? ■ Córki odebrały testament matki zapisany na kartkach romansu. Ta książką niczym list w butelce po latach, wędrówki po falach życia trafiła w końcu do adresata. Mówi się, że takie historie zdarzają się tylko w hollywoodzkich produkcjach, jednak jedna z nich zdarzyła się w Świnoujściu. Tuż po naszej publikacji, w której opisaliśmy wzruszający temat testamentu anonimowej kobiety, która na kartkach książki kieruje ostatnie słowa do sowich najbliższy ma swój ciąg dalszy ■ Wojciech Zyska o Wolińskim Parku Narodowym: Na tle Wyspy Wolin to przysłowiowa „kość w gardle”. Pozostawiam park w dobrej kondycji. Odchodzę z podniesioną głową, dziękując jednocześnie wszystkim za współpracę i pomoc na rzecz ochrony tego parku – pisze w pożegnalnym liście dr inż. Wojciech Zyska, odwołany właśnie dyrektor Wolińskiego Parku Narodowego ■ „Do trumny ubierzcie mnie na różowo”. Wzruszający list pacjentki zapisany na kartkach książki ■ To Świnoujście rozpętało aferę międzynarodową. Komisja Europejska uruchomiła wobec Polski procedurę naruszenia unijnego prawa. Uruchomiona wobec Polski procedura naruszenia unijnego prawa dotyczy konfliktu z 2017 roku, kiedy świnoujski strażnik miejski spektakularnie zatrzymał niemieckie autobusy UBB na granicy. Chodzi o dostęp do międzynarodowego rynku usług autokarowych i autobusowych. Rąbka tajemnicy uchyliła nam Komisja Europejska ■ Trwają prace nad uchwałą krajobrazową, zwaną też kodeksem reklamowym. Będzie to dokument porządkujący przestrzeń publiczną miasta. Wprowadzi zasady i warunki umieszczania reklam, urządzeń reklamowych oraz małej architektury i ogrodzeń na terenie całego Świnoujścia ■